Słowniczek programistyczny
There are currently 3 names in this directory beginning with the letter K.
KISS
(ang. Keep It Simple Stupid) – jedna z zasad programowania, która mówi, żeby pisać w jak najprostszy sposób. Chodzi o to, żeby sztucznie nie wymyślać dziwnych mechanizmów, gdy można jakiś problem rozwiązać bardzo prosto.
Oczywiście w rzeczywistości może okazać się, że bardziej skomplikowany mechanizm będzie lepszym rozwiązaniem, bo dzięki niemu późniejsze zmiany będą dużo szybsze w implementacji.
Oczywiście w rzeczywistości może okazać się, że bardziej skomplikowany mechanizm będzie lepszym rozwiązaniem, bo dzięki niemu późniejsze zmiany będą dużo szybsze w implementacji.
Klasa
struktura danych, reprezentująca obiekty i ich atrybuty w programie. Mówi się, że „klasa jest szablonem dla obiektu”. Wyobraź sobie, że tworzysz telewizor. Klasa byłaby wtedy schematem telewizora, natomiast faktycznie działające urządzenie będzie obiektem tej klasy.
Klasy są podstawowym elementem programowania obiektowego, co oznacza, że programiści mogą tworzyć obiekty zdefiniowane przez klasy, a następnie korzystać z ich metod i atrybutów do manipulowania danymi w programie.
Klasy są podstawowym elementem programowania obiektowego, co oznacza, że programiści mogą tworzyć obiekty zdefiniowane przez klasy, a następnie korzystać z ich metod i atrybutów do manipulowania danymi w programie.
Kontrola wersji
podstawowe narzędzie w programowaniu, które umożliwia programistom skuteczne i bezpieczne zarządzanie kodem źródłowym projektu.
Pozwala na śledzenie zmian, przywracanie lub podglądanie starszych wersji kodu, a także ułatwia pracę w zespołach programistów.
Najbardziej popularnymi systemami kontroli wersji są GIT i SVN
Pozwala na śledzenie zmian, przywracanie lub podglądanie starszych wersji kodu, a także ułatwia pracę w zespołach programistów.
Najbardziej popularnymi systemami kontroli wersji są GIT i SVN
Submit a name